Jenny Blue Art

Alla inlägg under mars 2022

Av Jenny - 11 mars 2022 13:45


När jag registerade mig inför detta event för ungefär två månad

sedan, var det strax över 300 registrerade konstnärer..

 

För en vecka sedan var det 809 registrerade konstnärer.

Och igår var siffrorna uppe i 900 st registrerade konstnärer..!


Idag var jag inne på hemsidan igen för att se de senast uppdaterade

siffrorna, vilka då visade att vi nu är 960 stycken konstnärer, från 38

stycken olika länder som är registrerade till #artandfoundday 2022

som kommer delta i eventet genom att sprida gratis konst. 



      

 

Bilder hämtade från www.artandfoundday.com (11/3-2022)





Kärlek & Ärtor!

 


Av Jenny - 9 mars 2022 18:15


Det dök upp som en annons i flödet på Instagram och jag bestämde mig för att kasta mig in i leken..


Som konstnär i min ålder är det inte det lättaste att få tillgång till utställningar som denna, då du behöver vara ung för att få vara oerfaren, eller väldigt erfaren för att få vara gammal.. 


Ansökningen var öppen för alla och jag tänkte: Varför inte..?! Om inget annat så vinner jag erfarenheten.. och det var precis det jag gjorde.. Helt novis inför vad ett konstnärligt cv innebär, började jag med att ta reda på hur ett sådant kan skrivas.. (Inte helt lätt för någon som inte har någon konstnärlig utbildning på papper, och med bara några få, men intensiva, månaders erfarenhet av utställningar, beställningar och försäljning..)


 


Artiklar på nätet lästes, noteringar gjordes..

Att tänka på - Detta bör du ha med.. Detta bör du inte ha med.. 

Presentationen av dig själv - Tro på dig själv, men tro inte för mycket..

Välj dina verk.. 

- Jo tjena..?! När man har tusen olika stilar som jag är det näst intill omöjlig att veta vilket verk som en konstkunnig jury vill ha.. Tittar de mest på tekniken? Påverks de av färgval? Spelar storleken roll? 


Redan innan jag började göra min ansökan, var jag medveten om hur liten chansen skulle vara för mig att faktiskt kunna bli antagen.. Men samtidigt trodde jag ändå innerligt på mitt bidrag, när jag lämnade in det stora kuvertet med bunten papper för frankering..  


Sedan jag bestämde mig för att ta min konst (och talang) på allvar.. är detta hittills det svåraste jag har gjort. Och egentligen var det mest pina igenom hela processen.. Men JAG GJORDE DET!


Jag tog reda på hur. Jag skrev min presentation. Jag lyckades skriva ett cv. Jag valde ut fem stycken av mina verk. Jag tog bättre bilder på utvalda verk. Jag fick bilderna utskrivna på A4 enligt krav. Jag betalade ansökningsavgiften. Och jag skickade in mitt bidrag. 


Väntan på svar kändes som en evighet.. och när svaret väl kom (i form av att inte se mitt namn publicerat under vinnarna) kände jag mig mer värdelös än talangfull.. Bubblan var spräckt och kvar blev jag med ingenting..

 

- En fullt accepterad reaktion, som varade i ungefär en kvart..


Denna gången förlorade jag, men för att ha varit första gången, gjorde jag

bra ifrån mig.. och med erfarenheten rikare, kommer jag lätt att göra det igen!




Kärlek & Ärtor!

 



.


.


.

#art #jennyblueart


      

 

Jenny Blue Johansson

G Ä S T B O K

Vänligen OBSERVERA:

Bloggen är tänkt som dokumentation..

För aktuella uppdateringar hänvisar jag till min Hemsida, Instagram eller Facebooksida.. 

 

(se direktlänker nedan)

D i r e k t l ä n k a r

     

     HEMSIDA 

 

Ö g o n f å g l a r

 

Originalmålningar

Akryl/ Mixed media

23x32cm (inkl. svart ram)

 

       800:-

"Stor & Liten"

Finns även i tryckt upplaga 1-50.

Softtouch-yta A5-format (utan ram) 100kr/st

 

 

       750:-

 

 

       800:-

"Inte utan mitt Kaffe"

Finns även i tryckt upplaga 1-50.

Softtouch-yta A5-format (utan ram) 100kr/st

 

 

      800:-

 

 

       750:-

 

 

       750:-

 

För kontakt vid intresse av köp

skicka mail till

jenny78blue@gmail.com

 

Utställningar som varit

 

       

 

       

 

       

 

 

K a l e n d e r

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

F u n d e r i n g a r ?

0 besvarade frågor

Jag som motiv

     

       

     2022 - På ateljén   

 

       

     2022 - Entré

 

       

     2021 - På ateljén

     

       

     2021 - På ateljén

 

 

#ArtandFoundDay2022

     12 mars 2022

     

       

 

     Mitt bidrag nummer ett:

      

     "Ingen dag utan kaffe" 

     (13x18 cm exkl. ram)

 

     Mitt bidrag nummer två:

     

     "Kärlek"

     (13x18 cm exkl. ram)     

 

       

 

          

     Margareta Paviljongen  

     Pildammsparken i Malmö

 

       

     Entré köpcentrum

     Värnhem Malmö

 

 

Besöks statistik


Ovido - Quiz & Flashcards